Free hosting paket na besplatna.hr nudimo po modelu “Try before you buy” – isprobaj prije kupovine, u ovom članku nastojimo podrobnije predstaviti ovaj svima poznati tržišni model.
Što je besplatno probno razdoblje (free trial), koje su prednosti i tko je uspio zahvaljujući ovom modelu cijena?
Prije eksplozije freemium modela, besplatne probe bile su standardni način da se korisnicima omogući isprobavanje softverskog proizvoda prije nego što se odluče na kupnju. Većina ljudi nerado se odvaja od novca osim ako nije sigurna da će proizvod odgovarati njihovim potrebama. Besplatna probna razdoblja i freemium proizvodi su način da se to omogući. Dakle, isplati li se besplatna probna razdoblja još uvijek u današnje doba freemiuma?
Što je besplatno probno razdoblje (free trial)?
Besplatna probna verzija je verzija vašeg proizvoda koja je ograničena na neki važan način, ali je besplatna za korisnike. Najčešće je ograničenje da istječe nakon određenog vremenskog razdoblja. Neka besplatna probna razdoblja sprječavaju korisnika da sprema datoteke ili na neki drugi način čine softver neupotrebljivim izvan svrhe procjene. To se razlikuje od freemium proizvoda, koji su u potpunosti upotrebljivi, ali nisu tako bogati značajkama kao premium verzije,. i freemium proizvodi i free trial proizvodi ili usluge služe kao alat za stjecanje novih korisnika ili klijenata.
A što je freemium?
Freemium je poslovni model koji tvrtke koriste kako bi ponudile ograničene ili osnovne značajke svojim korisnicima. Prilično je uobičajena strategija za softverske tvrtke da ponude besplatne planove kako bi privukle nove korisnike, a zatim dodatno naplaćuju vrhunske značajke svojih proizvoda.
Freemium ima svoje korijene u poslovnom modelu pod nazivom Shareware koji datira iz ranih 1980-ih. Programeri softvera dali bi potpuno funkcionalnu verziju svoje igre po cijeni praznog diska i poštarine. Kako su CD-i postajali popularni, te shareware freemium igre bile bi pakirane na njih i distribuirane zajedno s popularnim časopisima. Unatoč tome što je potpuno funkcionalan, softver bi imao dodatne značajke koje bi se mogle dobiti kupnjom kopije cijelog programa.
Modeli distribucije dosta su se promijenili od 1980-ih. Sada imamo mogućnost “otključati” freemium naslov bez da korisnik mora poslati po njega i čekati da se disk vrati. Sa SaaS-om ili kupnjom unutar aplikacije, prijelaz sa Sharewarea na punu verziju sada je trenutni proces. Taj proces je ono što sada poznajemo kao freemium.
Try before you buy vs. Freemium, to je bio kratki osvrt na Freemium model pa nastavlajmo s pojašnjenjem modela Besplatnog probnog razdoblja.
Koje su prednosti ponude besplatnog probnog razdoblja?
Freemium je novina “new kid on the block” i, kao takav, mnogi ga preferiraju u odnosu na tradicionalnije besplatno probno razdoblje. Ali je li to ispravna odluka? Je li freemium samo najnoviji trend, koji uklanja prednosti besplatnih probnih razdoblja i ne daje ništa zauzvrat? Ne. Ali to ne znači da nema kompromisa ili da je freemium automatski najbolji izbor. U IT je u tijeku rasprava o relativnim prednostima freemiuma u odnosu na besplatne probe. Ali besplatna probna razdoblja i dalje nude iste prednosti koje uvijek imaju:
1. Poboljšava stopu konverzije
Pokazivanje potencijalnom kupcu da vaš proizvod ili usluga odgovara njegovim potrebama smanjit će njegovu nevoljkost da kupe i povećati vašu stopu konverzije u tom procesu.
2. Povećava zadovoljstvo kupaca
Ako vaš proizvod ili usluga ne odgovara potrebama kupaca, najbolje vrijeme da oni to saznaju je prije nego što vam daju novac. Besplatna probna verzija jamči vam osnovnu razinu zadovoljstva korisnika od samog početka.
3. Omogućuje kupcima da “probaju prije kupnje”
Često postoji mnogo izbora za potencijalne kupce. Dati im priliku da isprobaju vaš proizvod ili uslugu kao dio procesa donošenja odluka olakšava im taj izbor.
4. Pokazuje vaše povjerenje u proizvod
Ako znate da imate najbolje rješenje za bolne točke svoje ciljne publike, nema razloga da im ne pokažete, umjesto da im kažete. Besplatna probna razdoblja komuniciraju to povjerenje s korisnicima i povećavaju vjerojatnost da će vam vjerovati.
Neki od najvećih današnjih brendova iskoristili su besplatna probna razdoblja kako bi se izgradili u divove kakvi su danas.
- Netflix besplatno probno razdoblje
Kad je Netflix počeo, bili su usluga za iznajmljivanje DVD-ova koja je diskove dostavljala poštom. Kako je to bila nova paradigma u iznajmljivanju DVD-a, besplatna probna razdoblja korisnicima su omogućila da vide kako usluga radi prije nego što potroše novac.
- Besplatno probno razdoblje za Amazon Prime
Besplatna probna razdoblja bila su posebno važna na početku života Amazon Primea. U to je vrijeme usluga zahtijevala plaćanje na godišnjoj osnovi. Usporedno veći početni trošak dokazao je svoju vrijednost dopuštajući kupcima da ga besplatno isprobaju neko vrijeme.
- NordVPN besplatno probno razdoblje
Kako briga o privatnosti postaje sve prisutnija, interes za VPN-ove je porastao. Nudeći besplatno probno razdoblje, NordVPN omogućuje korisnicima da vide koliko je jednostavno postaviti i koristiti ove usluge.